Az elektronikus játékokról

Az elektronikus játékok egyre nagyobb teret nyernek és a gyerekek, fiatalok idejének jelentős részét lekötik. Ezt látva nem nehéz felismerni, hogy a most felnövő generációnak az értékrendjét, gondolkozását és kultúráját várhatóan jelentősen fogja befolyásolni, hogy mivel is játszott, míg fiatal volt.

Az elektronikus játékok fiatalokra gyakorolt negatív hatását hivatott korlátozni a korhatár besorolás. A besoroláskor azonban első sorban azt nézik, hogy a játékban az erőszak illetve a szexualitás milyen mértékben jelenik meg. Éppen ezért fontos, hogy a gyerekek egészséges fejlődésének az érdekében tartsuk be ezeket a korhatár besorolásokat. A háborús, lövöldözős játékok (pl. Splinter Cell) kizárólag 18 éven felüliek számára engedélyezettek, a besorolás szerint. Emellett azonban naivság lenne azt feltételezni, hogy ha ezen a két szűrőn átmegy egy játék, akkor az már biztos csak jó hatással lehet a gyerek fejlődésére, gondolkozására. Gyermekeinknek szánt elektronikus játékok helyes megválasztása a szülői felelősség körébe tartozik.

Milyen játékot válasszunk?

A gyerekeknek szánt elektronikus játékok megválasztásánál a legjobb, ha azt vizsgáljuk, egy játék megfelelő követendő mintát ad-e a gyerek számára. Mivel ezek a játékok egy fantáziavilágba röpítik a csemetéket, ezért fontos, hogy ebben a világban milyen szerepekkel azonosulnak. Ha rosszcsont, lázadó hősöket játszanak el rendszeresen, akkor ne csodálkozzunk rajta, ha később a valós életben is ezt a szerepet fogják gyakorolni. Ha olyan játékot választunk, amelyben a jót képviselve arathat győzelmet, akkor ez akár még a személyiségfejlődésére is jó hatással lehet. Az elektronikus játékok egyik igen értékes kategóriájába tartoznak azok, amelyek a gyerekeket gondolkozásra, logikára ösztönzik. Jó példa erre a Science Papa című Wii játék, amelyben fizikai, kémiai és biológiai kísérleteket kell végezni.

A fizikailag aktívabb, kifáraszthatatlan gyermekek számára különösen jó választás lehet az Xbox Kinect platformra fejlesztett játékok, amelyek a gyermekek gombnyomogató izmai mellett a többi izomcsoportot is megmozgatják. Ilyenek például a Kinect Adventures, vagy a Walt Disney rajzfilmeket feldolgozó Disney Infinity is, de vannak olyanok is, amelyek az olimpiai sportokat igyekeznek ilyen módon népszerűsíteni a gyerekek körében.

A fentiek betartásával akár gyermekeink nevelésében is hatékonyan felhasználhatjuk az elektronikus játékokat.

Beküldő: www.konzolokszervize.hu

Vélemény, hozzászólás?