22 milliós bírságot kapott a Direkt Market Kft.

A Direkt Market Kft. fogyasztók megtévesztése miatt kapott 22,222 millió forint bírságot a GVH-tól. A Versenyhivatal megállapította, hogy a Direkt Market Kft. a Csiga Elixír és Biocaptol nevű készítményének népszerűsítése során megtévesztő módon járt el.

A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták az állításokat.
A Biocaptol terméket népszerűsítő reklámjaiban pedig 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította a cég, hogy a termék alkalmazásával az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (például “24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként”) vonatkozó állításokat is tett. Az állításokat ez esetben sem tudta igazolni.
A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás két termékének népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, s a Csiga Elixírrel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptollal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre. Mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatásra vonatkozó állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.
A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénzvisszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást.
A hivatal egy korábbi vizsgálatában 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, mert a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy ennek segítségével súlycsökkenés érhető el, azonban ezt nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé – idézi fel közleményében a GVH.

MTI

Vélemény, hozzászólás?