Milyen lesz az Xbox One?

A Microsoft új konzoljának a fejlesztését számtalan spekuláció, “belső információ” övezte, míg a cég nagyban hallgatott. A nemrégiben megtartott hivatalos tájékoztató azonban mind a kiszivárgott “belső információk”, mind a spekulációk nagy részét cáfolta.

Az Xbox One konzol, szoftver és a Kinect új generációja

Az Xbox One hardveresen gyakorlatilag mindent tud, amit egy 2013-ban megjelenő multimédiás konzolnak tudni illik. A konzol csendes, igen profi belsővel: 8gb memória, 8 magos CPU, Blu-Ray lejátszó és 500 gb belső tárhely lesz a dobozban. Az Xbox One legfontosabb eleme mindezek mellett az, hogy három specializált operációs rendszer dolgozik azon, hogy a játékok, a multimédiás szolgáltatások és a játékállások betöltése a lehető legsimább formában játszódjon le! Az Xbox One irányító olyan, mint egy továbbfejlesztett X360-kontroller: a forma hasonló, de új funkciók érkeznek, a D-pad pedig precízebb lesz, mint korábban!

Az Xbox One beépített Kinecttel érkezik, amely nem egy sima, az Xbox 360-ból megismert Kinect, hanem annak egy teljesen új generációs változata, ami 1080p felbontással pásztázza a nappalit és vele együtt a játékosokat. Ennek köszönhető a precízebb érzékelés, olyan pontos és gyors észlelésekkel, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak (említették például a konferencián az egyensúly, a szívverés, az alakunk, a karjaink rotációjának érzékelését, ami jóval komplexebb érzékelésre utal, mint bármi, amit a jelenlegi Kinect mutat!). Az új Kinect miatt a hangvezérlés beépítéett része az új masinának, ami gyorsabb vezérlést tesz lehetővé.

Készülő Xbox One játékok

Az új Xbox valószínűleg a rendkívüli újítások ellenére is kevesebb vevőt vonzana, ha nem lennének kifejezetten erre készült játékok. Éppen ezért Microsoft komoly erőkkel koncentrál arra, hogy az Xbox One szoftverkínálata megfelelő legyen. Több pénzt fektettek bele a jelenlegi belsős, first-party stúdióikba, mint az Xbox brand bevezetése óta valaha! Játékokba átszámítva ez 15 darab készülő, Xbox One-exkluzív játékot jelent, amiből 8 teljesen új, korábban még nem látott franchise-hoz tartozik!

Ennél azért tovább is mentek a konferencián, és láthattunk konkrét játékokat is. A három fontos cím, amely kiemelt figyelmet kapott az első fejlesztések közül, az a Forza Motorsport 5, a Quantum Break és a Call of Duty Ghosts volt. Az Xbox One-exkluzív Forza Motorsport a nyitócímek közé tartozik, tehát már a gép megjelenésekor (valamikor 2013-ban) elérhető lesz a játékosok számára, és minden eddiginél komolyabb grafikával bír! A Quantum Break nem más, mint a Remedy Studios (Alan Wake, Max Payne 1-2) új játéka, amiben az élőszereplős elemeket keverték a hihetetlen látványvilágú jelenetekkel – a játék maga pedig érezhetően a sötétebb thrillerek közé tartozik majd. A Call of Duty: Ghosts világpremierje is ezen a bemutatón történt meg: ahogy az már megszokott, úgy ezúttal is az összes, a játék megjelenése után érkező DLC Xbox One-exkluzív lesz az első hónapokban!

Ezeken a játékokon kívül még az EA Sports fejlesztői mutattak be négy készülő játékot, amelyek az Egyesült Államokban igen népszerű sportágaikat mutatták be a teljesen, az Xbox One megnövelt grafikai képességeit kihasználó grafikus motorral. A négy készülő játék nem más, mint a FIFA 14, az Nba Live 14, az UFC, és a Madden NFL 25!

Bár a konferencián konkrétan nem hangzott el, azért ezzel párhuzamosan megerősítették az érintett játékok fejlesztői azt is, hogy a Destiny, a Watch Dogs és az Assassin’s Creed IV is készül az Xbox One konzolra is – ezek a verziók pedig alaposan felülmúlják majd azt, amit a jelenlegi generációs változatok képesek!

…persze a Halo is tiszteletét tette a konferencián, de nem feltétlenül úgy, ahogy gondoltuk volna. Steven Spielberg vezetésével egy élőszereplős Halo-tévésorozat készül! A Halo tévésorozat nem a hagyományos televíziós csatornákon debütál majd, hanem az Xbox Live felületén!

Szólj hozzá!