Építse kreatívan hálózatát

Ha bizonyos hálózati eseményekre megy, hogy építse vállalkozását, valószínűleg nem használja ki a legjobban az idejét. A hagyományos értelemben vett hálózatépítés értéke, ahol véletlenszerű emberek találkoznak, és megpróbálják összekapcsolni a pontokat, közel nulla. Valójában az érték negatív is lehet, és ezért árt a vállalkozásának.

Évekkel ezelőtt egy pillanatig sokan azt hitték, hogy ez a fajta hálózatépítés frissítés alatt áll. 2001-ben a vállalkozók és a szakemberek minden területről üdvözölték a NetWeaving új ötletét, amelyet Bob Littell szerző és üzletember vezetett be. A technikát tanító könyvben leírtak szerint a NetWeaving „mindent arról szól, hogy adjunk és segítsünk másoknak, miközben meg kell bízni abban, hogy végül Ön, a NetWeaver, hasznot húz majd cserébe”. Ez a stratégia hatékonyabb, mint a hagyományos hálózatépítés, de még mindig nem ad közvetlen támadási tervet. Sőt, mindenki másnak is találhat üzletet, és a szívességek soha nem térnek vissza, vagy csak túl sokáig tartanak. Következésképpen a NetWeaving őrület egyáltalán nem tartott sokáig.

A hálózatépítésnek más jelentést kell kapnia, mint vállalkozó. Ez nem csak azt jelenti, hogy el kell menni egy eseményre, abban a reményben, hogy találkozik valakivel, aki segíthet vállalkozása fejlesztésében. Ehelyett a következő négy fontos lépés követését kell jelentenie:

 

  1. Proaktívnak lenni

 

  1. Kreatívnak lenni

 

  1. Találkozás a megfelelő emberekkel

 

  1. A legmegfelelőbb környezet megtalálása

 

Az ilyen hálózatépítés a legjobb esélyt ad egy jelentős üzlet tényleges megkötésére, és ez a lényeg.

 

Például azt tapasztaltam, hogy a jótékonysági és nonprofit szervezeteknél végzett önkéntesség nagyszerű lehetőséget biztosít számomra, hogy találkozzak olyan C-szintű és igazgatói szintű szakemberekkel, akik szerződést köthetnek a cégemmel. Először is, ez a stratégia megfelel a proaktív követelménynek. Az önkéntesség nem nyavalyáknak való. Elkötelezettséget és elszámoltathatóságot követel másoktól. Másodszor, megfelel a kreatív tesztnek. A legtöbb ember nem fogja össze az önkéntességet és a hálózatépítést. Harmadszor, a megfelelő emberekhez juttat el. Sok vállalati döntéshozó büszke az általa támogatott jótékonysági szervezetekre. Valójában egyes vállalatok határozottan arra ösztönzik alkalmazottaikat, hogy idejük egy részét jótékonysági szervezeteknek, például a Habitat for Humanitynek szenteljék. A vezetők természetesen részt vesznek ezekben a kezdeményezésekben, hogy ösztönözzék csapatuk többi tagjának bevonását. Negyedszer, „eladásmentes” környezetben vagyok, amely azonnal kapcsolatot teremt. Ha egy potenciális érdeklődő meglát egy jótékonysági szervezetben önkénteskedni, a megosztott élmény jól tükrözi Önt. Ezenkívül jó érzést kelt egy kilátásban, ami növeli az üzletkötés valószínűségét.

Évekkel ezelőtt hatalmas növekedési lehetőséget láttam a pénzintézetekkel való üzletelésben. Beazonosítottam egy nonprofit szervezetet, amelyet jól szponzoráltak azok a cégek, amelyeknek ügyfeleimként szerettem volna lenni, köztük a Wells Fargo, a Nationwide, a Bank of America és a H&R Block. Sikerült megtalálnom azokat a személyeket is ezekben a nagyvállalatokban, akik önkéntesként jelentkeztek a nonprofit szervezetnél, és megtanultam a vállalati szerepeiket. Ezután felajánlottam időmet és erőforrásaimat a nonprofit szervezetnek, amely pénzügyi ismereteket és vállalkozói ismereteket tanít középiskolás és főiskolai hallgatóknak. Hogy röviden leírjam, sok C-szintű támogatóval találkoztam, akik csekkeket írtak vagy engedélyeztek a nonprofit szervezet számára. Sőt, a nonprofit szervezet vezérigazgatója, látva a szervezete iránti elkötelezettségemet, kiválóan bemutatta csekkírási szponzorait. Ennek eredményeként a cégem sok üzletet folytatott ezekkel a cégekkel, és folytatja ma is.

Nem tudom garantálni, hogy ennek a konkrét példának a követése működni fog az Ön vállalkozása számára, de azt mondhatom, hogy a felvázolt négy szabály betartásával hatékonyabban juthat el a megfelelő emberekhez. Ahelyett, hogy a megfelelő emberekkel találkozhatna egy rendezvényen, ezzel a módszertannal garantálja jelenlétét a döntéshozók körében. Nem fogsz nyerni a régi hálózati technikákkal.

Szólj hozzá!