A garázsvásár nem válságjelenség

Az interneten és a közterületeken egyre gyakrabban lehet találkozni olyan plakátokkal, amelyek garázsvásárokat hirdetnek. A gazdasági válság végén jó okunk lehet azt feltételezni, hogy a garázsvásárok a krízis miatt váltak népszerűvé hazánkban, de ez nem feltétlenül van így.

A garázsvásárok térhódítása valójában azok közösségformáló szerepe miatt indult meg, és a legtöbb szervező elsősorban nem az adás-vétel miatt szervezi meg a saját bolhapiacát, hanem azért, hogy vendégül láthassa a vásárlóit.

A garázsvásárokon fellehető portékák az eladó számára feleslegesek, de mások számára még hasznosak lehetnek, és jellemzően ezek a tárgyak jóval olcsóbban cserélnek gazdát, mint egy hagyományos bolhapiacon, vagy aukciós oldalon.

A garázsvásáron tehát mindenki jól jár: aki ellátogat az egy közösségi élménnyel lesz gazdagabb, a szervező megszabadul a felesleges tárgyaitól, míg a vásárlók olcsón jutnak hozzá azokhoz.

Egy garázsvásár megszervezése nagyon egyszerű feladat, de a promotálása már annál nehezebb. Manapság már létezik néhány blog és Facebook közösség, ahol meg lehet hirdetni saját garázsvásárunkat, így a közvetlen környezetünk elérése mellett az interneten szörfözőket is el lehet csábítani az eseményünkre.

Forrás: garazsvasarok.blogspot.hu

Vélemény, hozzászólás?